רעיונות לתכנון מסיבת יום הולדת – גיל שנה עד שלוש

דובי ענק טדי בר

רעיונות לתכנון מסיבת יום הולדת – גיל שנה עד שלוש

מאת עופר רשקס

לארגן מסיבת יום הולדת זו משימה לא פשוטה… יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון כמו: איך לחגוג ואיפה? מה בתפריט? אילו הפתעות לחלק לאורחים? קבלו מספר רעיונות שאולי יעזרו בתכנון המסיבה.

 

גיל שנה

 

בגיל שנה ילדים עדיין לא מבינים מה זה יום הולדת והם "חסרי ציפייה" בכל מה שקשור לאירוע. לכן כל החלטה שתקבלו לגבי איך לחגוג תהיה בסדר גמור… אין צורך להגזים, כדאי לתכנן מסיבה צנועה המתאימה לכישוריו הפיזיים והרגשיים של פעוט בגיל זה.

 

איך חוגגים? אין צורך בהפעלות מיוחדות, מספיק להביא צעצועים שונים ולפזרם במקום שבו נערכת המסיבה, למשל: בימבות,כדורים, אוהל קטן, בובות, מכוניות משחק וכדומה. מוסיקת רקע, בלונים וכיבוד טוב תמיד מוסיפים לאווירה.

 

הפתעות המתאימות לגיל זה יכולות להיות: בועות סבון, כדור, מצלמה/טלפון משחק, רעשנים מסוגים שונים, מכונית קטנה.

 

מתנות לגיל שנה: תלת-אופן עם ידית היגוי ודחיפה להורים, בימבה, אוהל קטן למשחק, מנהרת זחילה, הליכון, ספונת נפתחת, פאזלים ראשונים, בובות רכות, משחקים לאמבטיה, שולחן פעילות, משחקים לחצר כמו מגלשה ונדנדה, ספרים (פינוקי הוא להיט בגיל הזה), קוביות, חיות פלסטיק.

 

גיל שנתיים

 

בגיל שנתיים יום ההולדת מתחיל לקבל משמעות גם עבור הילד החוגג (ולא רק עבור בני המשפחה, כמו בגיל שנה). ילדים בני שנתיים כבר מתרגשים לקראת המסיבה, לקראת האורחים (ולקראת המתנות…) ולרוב גם נהנים מתשומת הלב המיוחדת המוקדשת להם במסיבת יום הולדתם.

 

איך חוגגים? מי שרוצה להפעיל את הילדים בעצמו יכול לארגן משחקי כדור שונים; לעשות פעילות עם מצנח; להביא למקום שבו נערכת המסיבה משחקים שילדים אוהבים כמו מגלשה קטנה, טרמפולינה, בריכת כדורים, בית פלסטיק, נדנדה ולאפשר להם לשחק אחד עם השני; לספר סיפור שמתאים לגיל שנתיים ולשתף את הילדים שיכולים להפוך לדמויות הסיפור בעזרת אביזרים ותחפושות. אפשרות אחרת היא להזמין הפעלה שמתאימה לגיל הזה, כמו: יום הולדת מוסיקלי- שירים, תנועה וריקוד המתאימים לכל גיל או תיאטרון בובות.

 

הפתעות המתאימות לגיל זה: בועות סבון, כוס/צלחת פלסטיק עם ציור, כדור, חותמות, צבעים, מדבקות, מטריה, כלי-ים.

 

מתנות לגיל שנתיים: מגה בלוקס, מר תפוח אדמה, מטבח+כלי מטבח+מוצרי מזון מפלסטיק/עץ, סל פיקניק למשחק, עגלת סופר+קופה רושמת, כלי רופא, בובת תינוק+אביזרים לטיפול בבובה, תיק כלי עבודה ושולחן עבודה, רכבת, מוסך מכוניות, תיבת נח, קוביות, לוטו ראשון, פאזל, אופניים, לוח ציור מגנטי, ספרים, קומפי.

 

גיל שלוש:

 

בדרך כלל בגיל זה חגיגת יום ההולדת מקבלת חשיבות אצל הילד והוא מצפה לה ומתרגש לקראתה. הוא יודע שביום זה הוא יהיה במרכז תשומת הלב ומצפה לדברים "הידועים כקשורים ליום הולדת", כגון: מתנות, עוגה, בלונים והפתעות.

 

איך חוגגים? גם בגיל שלוש אפשר לארגן (בקלות יחסית) יום הולדת בלי להביא מפעיל מבחוץ. כדאי לזכור שילדים בגיל הזה עדיין מתלהבים מאוד מדברים קטנים ולאו דווקא מהפקות גדולות. אפשר לארגן משחקים חברתיים שונים כמו: מחבואים, תופסת או דג מלוח. אפשר להמחיז סיפור שהילד החוגג אוהב במיוחד, או לארגן פינות יצירה שונות. ולמי שרוצה בכל זאת להזמין מפעיל מקצועי, דברים שיכולים להתאים הם: הפעלה עם בעלי חיים, הפעלה מוסיקלית (שירים, תנועה וריקוד), סיפור תיאטרון או ליצן.

 

הפתעות מתאימות לגיל שלוש: בצק משחק, לוח מחיק, פנקס עם טושים, חוברת צביעה, משקפת, כדור, אביזרים לבריכה, מדבקות, מטריה, עפיפון, לבנות אפשר להביא סיכות ראש/גומיות לשיער/קשת לשיער.

 

מתנות לגיל שלוש: בית בובות, בובה עם אביזרים לטיפול בבובה, קופה רושמת, טירה ואבירים, מגה בלוקס, לגו, פאזלים, מכונית עם שלט רחוק, קורקינט, אופניים, כדורסל וסל, סרטי דיסני מדובבים לעברית, ספרים, משחק זיכרון, כלי רופא, אביזרים למטבח, תחפושות.

 

מסיבת יום הולדת עם מתנפחים- מסיבה שמתאימה לכל גיל!!!

 

מסיבת יום הולדת עם מתנפחים היא מסיבה שמתאימה לכל גיל- החל מפעוטות ועד לילדים בגיל 10. ילדים בכל הגילאים אוהבים מתנפחים כי זוהי הזדמנות בשבילם לעשות את מה שהם הכי אוהבים: לקפוץ, להשתולל ולהשתגע… בנוסף, עלות השכרת מתנפחים הינה שווה לכל כיס ופחות יקרה ממרבית ההפעלות הקיימות לימי הולדת. ניתן להשתמש במתנפחים גם בחוץ, בגינה, וגם תחת כל קורת גג, אפילו בתוך הבית. כמו כן, הם פשוטים ונוחים לתפעול. כדאי לנסות- ההצלחה מובטחת!

 

מוגש בחסות הופלך-מתנפחים מצחוק

הופלך – מתנפחים מצחוק

מקור המאמר: articles.co.il

 

חייגו אלינו לקבלת פרטים נוספים דילוג לתוכן